משחק חיים בסרט – תוכן חינם

היום בחרתי לשתף אתכם במשחק מאד נחמד שיכול להיות מאד שימושי, בהנחיית קבוצות הן של ילדים והן של מבוגרים, לצורך הכרות ויצירת אמפטיה בין המשתתפים, המשפרת באופן משמעותי גם את היכולת ליצור קשרים חברתיים וגם מעלה למודעות את השפעת תגובותיהם על האחר . ( ממליץ גם לשחק  בקרב  בני  המשפחה זה מגבש ויוצר תחושה של אינטימיות).

אני אוהב להשתמש במשחק , במיוחד בקבוצות בהן משתתפים ילדים הפועלים באימפולסיביות ובתוקפנות., אבל לא רק.

החומרים הדרושים למשחק זה הם: דף נייר וכלי כתיבה לכל משתתף.

אופן המשחק: כל משתתף רושם על הדף, מבלי שהמשתתפים האחרים יראו,  את רשימת חמשת הסרטים האהובים עליו (אפשר גם לרשום רשימה של תוכניות טלויזיה, משחקי מחשב, ספרים..). לאחר שכל המשתתפים  סיימו , מקפלים את הדף ומכניסים לתוך שקית.

כל משתתף בתורו מוציא מהשקית, דף, בעניים עצומות  ומקריא את  הכתוב עליו.. (במידה וזה שהוציא את הדף מהשקית, הוציא את הרשימה שלו, הוא מחזיר אתו לשקית ובוחר בדף אחר). זה שהוציא את הדף מהשקית צריך לנחש מיהו המשתתף שרשם את רשימת הסרטים שבידיו.

מעבר ליצירת אמפטיה, כל משתתף בתורו צריך להיכנס לנעליו של משתתף אחר ו"לנחש" : למי שייכת הרשימה שבידיו מהן העדפותיו,  (בתחומים שונים, למשל ספורט, ספרים, משחקים, בילויים, אוכל ועוד…), על הרגשות שלו, על מחשבותיו  וכו'..

פעילות זו מעלה למודעות את השוני שקיים בעולמם  הפנימי של האחרים, או בשפה של ה-NLP שהמפה שונה מהשטח.

כל משתתף מאותגר בצורך לגלות כמה שיותר פרטים על המשתתפים האחרים על מנת להגיע לתשובה הנכונה.

המשתתף  שצריך לנחש יכול להיעזר בשאר חברי הקבוצה ולקבל מהם הצעות…

לאחר שהוא  משוכנע שהגיע לתשובה הנכונה הוא יכול לומר אותה בקול.

במידה וצדק, אותו משתתף שהרשמה שייכת לו יכול לספר אילו מהניחושים נכונים לגביו, מדוע בחר דווקא בסרטים אלו וכו'….

המשחק מסתיים כאשר כל המשתתפים נחשפו.

מאחל לכם משחק מהנה,

דוב

קורס התמחות NLP בילדים ונוער -פרונטלי

אודות הקורס

קורס טיפול בטראומה בילדים ובני נוער

אודות הקורס

קורס התמחות NLP בילדים ונוער – מקוון

אודות הקורס

מבוא לדמיון מודרך ו-NLP

אודות הקורס