fbpx

איך לעזור לילדים ובני נוער החווים טיקים כתוצאה מצפייה בטיק טוק – “למצוא את השקט שבי” – פעילות פרטנית

כבר תקופה לא קצרה מגיעים אלי לקליניקה ילדים ובני נוער עם טיקים, יש כאלה עם טיקים קוליים ואחרים עם טיקים של תנועות בלתי רצוניות בחלקים שונים בגוף.

הלחץ של ההורים עצום, הטיקים כביכול התחילו באופן פתאומי, ללא כל הסבר, אך המכנה המשותף, שמצאתי הוא שרובם “מכורים” לרשת החברתית טיק טוק.
שמחתי מאוד לקרוא בימים האחרונים כתבות ודעות, של  אנשי מקצוע שונים, על הקשר בין טיקים לחשיפה ממושכת לטיק טוק, ולדעת שאני לא היחיד שמוצא את הקשר בין השניים.

בעת צפייה בתכנים של טיק טוק ילדים ובני נוער חווים הנאה רבה ושקט נפשי, מבלי לשים לב באופן בלתי רצוני, הם חוזרים על תנועות וקולות (ברוב המקרים בדמיון שלהם).
בצפייה ממושכת זה הופך להתניה וכאשר יש להם רקע חרדתי ו/או ניצבים אל מול מצבים מאתגרים תת המודע שלהם “מעלה” את ההתניה (בצורה התנהגותית)
הזו על מנת לשחרר מתח ולעזור להם “להירגע” ולחוות חוויה רגשית נעימה.

שמתי לב שבמקרים רבים עצם ההסבר הקוגניטיבי מבטל את הטיקים או מפחית באופן משמעותי אך במקרים אחרים נדרשת עבודה יותר מעמיקה על מנת לעזור להם להשתחרר מהטיקים.

הפעילות “למצוא את השקט שבי” נועדה לסייע לילדים ובני נוער, אשר יצרו טיקים על מנת לשחרר מתח, להתחבר לשקט, וליצור חוויה מהנה.
אצל ילדים ובני נוער אשר הטיקים מושתתים על חרדות ופחדים, נדרשת עבודה ממוקדת בחרדה ופחד ובמידה ועדין מופיעים טיקים, אפשר לעשות שימוש בפעילות זו.

מטרות הפעילות “למצוא את השקט שבי”

  • הבנה של הופעתם של הטיקים.
  • זיהוי: מה הטיקים “מספקים” לילד?
  • מתן מענה בריא לחוויה הרגשית (המענה שהטיקים מספקים).
  • לאפשר לילד להפוך לאקטיבי אל מול התופעה של הטיקים שחווה.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?


בהצלחה 🙂

קורס התמחות NLP בילדים ונוער – דיגיטלי – ref

אודות הקורס

קורס התמחות NLP בילדים ונוער – דיגיטלי – fv

אודות הקורס

סדנת שיווק לבוגרי הקורסים והסדנאות שלנו

אודות הקורס

סדנה לקות בוויסות והפרעות קשב – NLP לילדים ובני נוער

אודות הקורס
054-2900-110
צרו קשר