fbpx

איך להדריך הורים על מנת להנגיש לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה?

לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר על קושי רגשי,

שברוב המקרים יש לו ביטוי התנהגותי כזה או אחר.

האתגר, עבור אותם הורים, הוא איך להנגיש ולהסביר לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה כך שתתקבל על-ידם כהזדמנות ליצור שינוי.

שינוי שיהווה מנוף לשיפור איכות החיים האישיים שלהם בפרט ושל המשפחה בכלל.

ואני מוצא את עצמי, יום אחרי יום, מסביר להורים איך לנהל את השיח עם ילדיהם כך שבסופו של דבר הם יבינו את היתרון ויסכימו להגיע לסדרת מפגשים,

ממקום של מוטיבציה והרתמות ליצירת השינוי.

בשיח שקיימתי עם אנשי מקצוע, לפני מספר ימים, הבנתי שהרבה  אנשי מקצוע ממש כמוני נתקלים באותה התופעה,

לכן החלטתי לשתף באופן שבו אני מדריך הורים לנהל שיח עם ילדיהם בנושא.

היתרונות בקבלת עזרה – מטרות:

  • יצירת מרחב לשיח על קשיים ואתגרים בין הורה לילד
  • יצירת מודעות לקושי שקיים אצל הילד
  • מתן לגיטימציה לקושי
  • תרגום הקושי לצורך רגשי על מנת להתגבר
  • לאפשר לילד להיות חלק מתהליך קבלת החלטה בנוגע לאפשרות לקבל עזרה

 

המלצה כיצד ניתן לנהל שיח שינגיש  לבנם/בתם אתל האפשרות לקבל עזרה רגשית וליצור שינוי:

הערות:

  • הטקסט כתוב בנוסח מתאים לגילאי 8 – 11 (ניתן להתאים את הנוסח לבני נוער בוגרים יותר).
  • הנוסח כתוב בלשון זכר לנוחיות הכתיבה אך מתייחס לזכר ונקבה באותה מידה.
  • חשוב להדריך את ההורים לקיים את שיח בזמן של רוגע (לא בעת שהילד חווה את הקושי).

נוסח:

"ראיתי שהיה לך קשה כאשר_________(לתאר את האירוע), ודבר ראשון רציתי לומר לך כמה אני אוהב אותך! שתדע שקשה לך – קשה גם לי.

ואני מדבר איתך עכשיו לא כדי לשפוט אותך או לתת לך עונש, אני רק רוצה שנדבר כדי שנבין ביחד מה מביא אותך להגיב בדרך הזו?

כשהיה לך קשה ראיתי ש__________(לתאר מה שהיה באירוע), למה לדעתך הגבת ככה?, (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה),

מה הרגשת כשזה קרה? (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה).

מה היה בשליטה שלך כדי להגיב אחרת? (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה)

אם היית יכול להזמין איזשהו כוח שיעזור לך למשל, שמחה, ביטחון, רוגע, או כל כוח אחר שאתה חושב שהיה יכול לעזור לך באותו הרגע,

איזה כוח לדעתך היה עוזר לך?, (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה).

(לאחר שהילד מצא את הכוח שהיה רוצה שיהיה לו בזמן אמת), אני חושב שזה שאתה יודע להגיד איזה כוח הייתה צריך במצב הזה, זו התקדמות אדירה!

אם היית יכול שתהיה לך כמות בלתי מוגבלת של הכוח הזה, איך אתה חושב שזה היה יכול לעזור לך באירוע שקרה? (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה)

אתה חושב שהכוח הזה יכול לעזור לך בדברים אחרים? (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה)

נהדר!, אז עכשיו כשאנו יודעים מה אתה צריך ומה יכול לעזור, יש לי הצעה בשבילך:

אני שוחחתי עם משהו/י שזה המקצוע שלו/ה לעזור לילדים שרוצים להתחבר/להגדיל את הכוחות שלהם, הוא/היא עובד/ת הרבה עם הדמיון ותוך מספר קצר של מפגשים יכול/ה,

לעזור לך להגדיל את הכוח ששמנו לב שאתה רוצה להגדיל, אני מציע שתגיע אליו/אליה למפגש אחד ואם יהיה לך טוב נמשיך ואם לא נמצא דרך אחרת, אתה בעניין?" (לאפשר לילד לתת מענה על השאלה).

במידה והילד מסרב יש לכבד את החלטתו ולהזכיר לו , לאחר התרחשות של כל אירוע בו הקושי בה לידי ביטוי, שקיימת אפשרות להגיע לאותו האדם שיעזור לו להגדיל את הכוח ששם לב שהיה עוזר לו.

יש לנקוט באורך רוח עד שהילד יסכים לפעמים זה יכול לקחת זמן עד שהילד מגיע לבשלות הדרושה על מנת לעבוד איתו.

המון בהצלחה!

קורס התמחות NLP בילדים ונוער – דיגיטלי – fv

אודות הקורס

סדנת שיווק לבוגרי הקורסים והסדנאות שלנו

אודות הקורס

קורס טיפול בטראומה בילדים ובני נוער

אודות הקורס

סדנה לקות בוויסות והפרעות קשב – NLP לילדים ובני נוער

אודות הקורס
054-2900-110
צרו קשר