אחד האתגרים הגדולים בעבודה עם קבוצה, הוא יצירת כימיה בין המנחה למשתתפים ובין המשתתפים לבין עצמם. כימיה זו, במקרים רבים, הכרחית על מנת ליצור תהליך התפתחותי בקרב משתתפי הקבוצה. מה שלא בהרכח פשוט בקרב ילדים ונוער, אשר פעמים רבות מסתתרים מאחורי תדמית שיצרו לעצמם מתוך חשש לחשוף מי הם באמת ולהפגין את הרגשות שהם חווים. רגש הוא דבר שמשותף לכולנו וברגע שאנו מאפשרים לחשוף את הרגשות, זה מוביל להזדהות וחיבור עם אחרים.
הפעילות הבאה, מיועדת לעבודה עם קבוצה, מעודדת חשיפה רגשית באופן הדרגתי ובסביבה תומכת ועוטפת, כך שהמשתתפים יוכלו:
בכדי לסלול את הדרך לעבודה קבוצתית עמוקה ומשמעותית.
חומרים:
אופן הפעילות – שלב ראשון:
אופן הפעילות – שלב שני:
אופן הפעילות – שלב שלישי:
לאחר ששיתף נשאל אותו איזה רגש היה רוצה להרגיש בכדי שהוא יוכל להרגיש טוב עם עצמו ושלם עם עצמו, באותה הסיטואציה.
סיכום ודיון
לסיכום הפעילות מומלץ לנהל דיון עם המשתתפים על החוויה לשמוע את החוויות הרגשיות של המשתתפים האחרים ואם יש חוויה של משהו בקבוצה ששמח או העציב אותו/ה במיוחד.
הערות חשובות:
להורדת תמונת הגלגל הצבעים לחצו כאן
אשמח שתשתפו איך זעבד אצלכם/ן
בהצלחה 🙂
ילדים ובני נוער רבים חווים כעס, יש כאלה שמביעים את כעסם בהתקפי כעס ויש מופנמים…
ילדים ובני נוער רבים חווים פחדים וחרדות לפני השינה ומאז ה-7.10 זה רק הולך וגובר.…
בייחוד בתקופות מאתגרות שבה המצב הבטחוני מעורער, ילדים רבים חווים חוויה של חרדת נטישה. חרדת…
הפרעה קומפולסיבית אובססיבית (OCD), חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. מחשבות אלו מכניסות ילדים ובני…
להיטים קרובות מגיעים ילדים צעירים לקליניקה לעבוד על קשיים רגשיים שהם חווים. תחילת העבודה איתם…
תקופה של מלחמה מביאה המון אי-וודאות וחששות, ילדים ובני נוער נתונים ללחץ רב ופעמים רבות…