החלטתי לפרסם פעילות נוספת המתמקדת באותו הנושא
ומשלימה את הפעילות של “המסכה”
כך שהתמונה תהיה שלמה, וכאשר תתקלו עם
ילדים או בני נוער עם בעיה של דימוי עצמי תוכלו ל
עשות שימוש בשתי הפעילויות
רגע לפני שנתחיל בפעילות עצמה,
חשבתי שיהיה זה נכון לתת מעט רקע בכל הקשור
לדימוי עצמי נמוך/ביטחון עצמי נמוך.(לבקשתכם כמובן…)
נתחיל בהגדרת העצמי, או במילים אחרות כיצד העצמי “מרגיש” את עצמו.
העצמי איננו כמו כל איבר בגוף ולא ניתן לראותו (אפילו לא ברנטגן).
ניתן לומר “שהעצמי” הוא המבנה של הנפש.
ממש כשם שעמוד השדרה מחזיק את הגוף,
כך “העצמי” מהווה “שלד של הנפש” ועמוד השדרה שלה.
בתוך “העצמי” יש את כל הידע של הילד/הנער על עצמו
(איך נראה הגוף שלו/ מהן התכונות שלו/ החוזקות/החולשות/הרגשות/הדעות/העדפות וכו’).
“ובעצמי” יש את כל “תוכנות ההפעלה” של הילד/הנער
(הדרכים הייחודיות לו באמצעותן הוא משיג את מטרותיו/ הדרכים
שלו להשפיע על אחרים/האסטרטגיות שלו/ הסגנון האישי שלו וכו’).
לדוגמא: ילד שהוא בישן. לא “נפתח” בקלות לסביבה,
יש לו מעט חברים ולוקח לו זמן להרגיש בטוח במקומות חברתיים חדשים.
תחושת הערך העצמי שלו תקבע על פי התשובה לשאלה
– האם ביישנות נחשבת לתכונה טובה או רעה?
הפעילות המצ”ב מיועדת לכל אותם ילדים/נערים בעלי דימוי עצמי נמוך
אשר חווים קושי בחשיפת תכונותיהם החיוביות והייחודיות.
ולכל אותם ילדים/נערים אשר מתקשים לזהות באופן חיובי את תכונותיהם
הייחודיות בשל פרשנות לקוייה של הסביבה בכלל ושל ביקורת עצמית בפרט

הפעילות הבאה טומנת בחובה שתי מטרות עיקריות:

  • נותנת לילד/לנער את ההיזדמנות לבטא את עצמו ולחשוף את תכונותיו החיוביות והייחודיות לו באופן שאינו מאיים.
  • מאפשרת לילד/לנער לזהות תכונות חיוביות וייחודיות לו.

    לחץ והירשם

    רוצה גישה לתוכן המלא?

View Comments

    • תודה ריטה, תלוי איזו התנגדת, העיקרון שצריך להיות מול כל מנחה הוא עיקרון של הרפור, הצטרפות והובלה, מבלי שהמונחה יהיה מוכן להיות מובל על ידינו כמנחים, צפויות לנו התנגדויות לפעילות זו או לכל פעילות אחרת, לכן מומלץ להדק את הרפור לפני שמעבירים את הפעילות הספציפית הזאת או שמתחילים את תהליך לעבר השינוי בכלל.
      בהצלחה :)

  • תודה רבה(: אדם יצירתי ומעניק כמוך קשה למצוא גם בקרב אנשי אן אל פי. מאחלת לך שנים רבות נתינה והנאה.

  • החומרים ששלחת מתאימים לי מאוד
    מתחילה פעילות התנדבותית עם "נוער בסיכוי"
    גילאים תיכון וכל החומרים נראים לי מאוד מתאימים
    תודה
    ליזה

Recent Posts

מקור הכעס – טכניקה פרטנית ילדים ונוער

ילדים ובני נוער רבים חווים כעס, יש כאלה שמביעים את כעסם בהתקפי כעס ויש מופנמים…

2 שבועות ago

פחד וחרדה לפני השינה – טכניקה פרטנית לילדים ונוער

ילדים ובני נוער רבים חווים פחדים וחרדות לפני השינה ומאז ה-7.10 זה רק הולך וגובר.…

חודש 1 ago

המקום הבטוח למחשבות – טכניקה פרטנית ילדים ונוער

בייחוד בתקופות מאתגרות שבה המצב הבטחוני מעורער, ילדים רבים חווים חוויה של חרדת נטישה. חרדת…

3 חודשים ago

לקחת את הכוח מהמחשבות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

הפרעה קומפולסיבית אובססיבית (OCD), חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. מחשבות אלו מכניסות ילדים ובני…

3 חודשים ago

סיפור הובלה לעבודה רגשית עם ילדים צעירים

להיטים קרובות מגיעים ילדים צעירים לקליניקה לעבוד על קשיים רגשיים שהם חווים. תחילת העבודה איתם…

4 חודשים ago

התגברות על רגשות לא נעימים – פעילות פרטנית ילדים ונוער

תקופה של מלחמה מביאה המון אי-וודאות וחששות, ילדים ובני נוער נתונים ללחץ רב ופעמים רבות…

5 חודשים ago