אחד האתגרים הגדולים בעבודה עם קבוצה, הוא יצירת כימיה בין המנחה למשתתפים ובין המשתתפים לבין עצמם. כימיה זו, במקרים רבים, הכרחית על מנת ליצור תהליך התפתחותי בקרב משתתפי הקבוצה. מה שלא בהרכח פשוט בקרב ילדים ונוער, אשר פעמים רבות מסתתרים מאחורי תדמית שיצרו לעצמם מתוך חשש לחשוף מי הם באמת ולהפגין את הרגשות שהם חווים. רגש הוא דבר שמשותף לכולנו וברגע שאנו מאפשרים לחשוף את הרגשות, זה מוביל להזדהות וחיבור עם אחרים.
הפעילות הבאה, מיועדת לעבודה עם קבוצה, מעודדת חשיפה רגשית באופן הדרגתי ובסביבה תומכת ועוטפת, כך שהמשתתפים יוכלו:
בכדי לסלול את הדרך לעבודה קבוצתית עמוקה ומשמעותית.
חומרים:
אופן הפעילות – שלב ראשון:
אופן הפעילות – שלב שני:
אופן הפעילות – שלב שלישי:
לאחר ששיתף נשאל אותו איזה רגש היה רוצה להרגיש בכדי שהוא יוכל להרגיש טוב עם עצמו ושלם עם עצמו, באותה הסיטואציה.
סיכום ודיון
לסיכום הפעילות מומלץ לנהל דיון עם המשתתפים על החוויה לשמוע את החוויות הרגשיות של המשתתפים האחרים ואם יש חוויה של משהו בקבוצה ששמח או העציב אותו/ה במיוחד.
הערות חשובות:
להורדת תמונת הגלגל הצבעים לחצו כאן
אשמח שתשתפו איך זעבד אצלכם/ן
בהצלחה 🙂
NLP לילדים: טיפול בחרדות ופחדים בעולם דינמי ועתיר גירויים, ילדים חווים מגוון רחב של אתגרים…
בזמן האחרון אני פוגש יותר ויותר ילדים ובני נוער המתמודדים עם חרדות ותחושת חוסר שליטה.…
טיפול בטיקים אצל ילדים בעזרת NLP ודמיון מודרך – גישה מקצועית למטפלים טיקים מוטוריים וקוליים…
בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…
משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…
ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…