לא אחת אנו נתקלים במצבים בהם מגיעים אלינו ילדים עם קשיים חברתיים כאלו ואחרים. קשיים הנגרמים, בין היתר,
בשל חוסר הלימה בין התגובה של הילד לבין הסיטואציה בה הוא נמצא.

הפעילות הבאה מעלה 4 אופציות לשיקוף וחידוד יכולותיו של המונחה אשר לא באות לידי ביטוי במצבים חברתיים כאלה או אחרים ומאפשרת,
מצד אחד, למנחים לבדוק האם קיימת  הלימה בין התגובות לסיטואציות בהן נתקל הילד בחיי היום יום.
ומאידך מעלה למודעות של הילד את חוסר ההלימה במידה וקיימת.

הפעילות טומנת בתוכה שלוש מטרות עיקריות:

  • בניית ראפור עם המונחה.
  • זיהוי אספקטים שונים באישיותו של המונחה.
  • בדיקת הלימה בין תגובות המונחה לסיטואציות בהן נתקל בחיי היום יום.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

Recent Posts

מדרג הלילה הבטוח" – פעילות פרטנית להתמודדות עם פחדים לפני השינה

בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…

3 ימים ago

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…

חודש 1 ago

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

2 חודשים ago

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

3 חודשים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

4 חודשים ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

5 חודשים ago