פעילויות וטכניקות פרטניות - ילדים ובני נוער

"הסרטון שלי"– טכניקה פרטנית עבור ילדים ובני נוער החווים פחד וחרדה בעקבות צפייה בסרטונים

זה לא סוד שבימינו ילדים מחוברים למסכים.
אני פוגש שוב ושוב ילדים שכתוצאה מצפייה בסרטון שמפחיד אותם הם מתחילים לחוות פחדים וחרדות.

אמנם יש כאלה שחווים את החרדות במהלך היום אך הפחד מופיע  בעיקר בלילה, לקראת השינה, כאשר הגירויים החיצוניים פוחתים ותשומת הלב מופנית למה שקורה בפנים.

ילדים אלה ומשפחותיהם נופלים קורבן  לתכנים שבאופן אקראי או יזום הגיעו אליהם וזה פוגע באופן משמעותי באיכות ובשגרת החיים שלהם.

לפני שניגש לעזור להם, חשוב שנבין למה זה קורה?
תת המודע שלנו מגיב באופן זהה לגירוי שקורה בדמיון כמו לאירוע שקורה במציאות.
ברגע שילד צופה בסרטון  ומדמיין, גם אם לרגע קט , את מה שמפחיד אותו כחלק מהמציאות שלו,

לדוגמה: יש בסרטון דמות מפחידה והוא מדמיין את הדמות אצלו בחדר השינה… עבור תת המודע שלו האירוע הזה התרחש במציאות.
התפקיד היצרי ביותר של תת המודע הוא להבטיח את ההישרדות הפיזית והרגשית של האדם.

כך שכל פעם שאותו ילד משחזר את התמונה ו/או סרט בראשו,

תת המודע מפרש שהישרדותו הרגשית בסכנה, ויוצר את הרגש של הפחד על מנת להרחיק את הילד מהסיטואציה המאיימת.
הילד חווה את הפחד על אף שהסיטואציה, בפועל, לא תואמת את הפרשנות של תת המודע מה

שמוביל לתגובה שאיננה פרופורציונלית להתרחשות בפועל.

הפעילות "הסרטון שלי" נועדה לילדים שצפו בסרטונים שגורמים להם לרגשות לא נעימים,

ילדים אשר חווים את המראות של הסרטון בכל פעם מחדש וכפועל יוצא גורמים לעלייה משמעותית של הרגש הלא נעים שהם חווים,

מה שפוגע באיכות החיים שלהם ושל משפחתם.

מטרות הפעילות " הסרטון שלי "

  • מתן לגיטימציה לרגשות של המונחה הצעיר.
  • מתן כלי למונחה הצעיר שיאפשר לו להפוך לאקטיבי אל מול חוסר האונים שחווה עד לאותה העת.
  • יצירת שינוי הפרשנות של תת המודע לגבי הסרטון הספציפי אשר נתפס כמאיים.
  • העברת מסר שעולמו הרגשי של המונחה הצעיר הוא בשליטתו.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

בהצלחה 🙂

דוב רויטמן

Recent Posts

מדרג הלילה הבטוח" – פעילות פרטנית להתמודדות עם פחדים לפני השינה

בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…

5 ימים ago

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…

חודש 1 ago

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

2 חודשים ago

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

3 חודשים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

4 חודשים ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

5 חודשים ago