פעילות המיועדת למפגשים הראשונים עם הילד/הנער. נועדה לצורך היכרות מעמיקה עם עולמו הפנימי של המונחה. ומאפשרת לנו לדלות כמה שיותר מידע שיסייע לנו במהלך סדרת המפגשים.

החומרים הדרושים:

  • מספר דפי A4 אשר מהם ניצור ספרון עבור הילד/הנער. (פרוט בהמשך)
  • מספריים.
  • דבק.
  • צבעים (טושים, צבעי עפרון, פנדה, מדגישים וכו')
  • גזרי תמונות ממגזינים שונים.
  • עטים/עפרונות.
  • מחק.

 אופן הפעילות:

  1. יש להכין מבעוד מועד את הספר.

אופן הכנת הספר:

  • לוקחים מספר דפי A4 ומקפלים אותם לרבעים.
  • גוזרים ומשדכים את רבעי הדף לכדי ספר. (רצוי שיהיו כמה שיותר דפים משודכים).
  • כל 1/4 דף ישמש כפרק בספר.
  • משאירים את הדף הראשון "בספר" ריק. ובראש כל 1/4 דף (כל "פרק") רושמים את שם הפרק. (מצ"ב נספח עם רשימת "פרקים" מומלצת).
  1. לפני שניתן לילד/נער את "הספר" , נספר לו שחשוב לנו מאוד להכיר אותו טוב יותר ולשם כך הכנו לו "ספר". (נותנים לילד/לנער את "הספר").
  2. "כפי שאתה יכול לראות "הספר" כמעט ריק. מלבד כותרות אין בו כלום. אך היום אנחנו נתחיל (ואולי אף נסיים) למלא אותו.
  3. נבקש מהילד לכתוב על הדף הראשון באמצע (הדף הריק) כותרת: " הסיפור של_____ " (שם הילד). אם ירצה הוא יכול לעטר את הדף הראשון – הכריכה.
  4. לאחר מכן ננחה את הילד לפתוח את הספר ולכתוב/לצייר/להדביק משפטים/מילים/תמונות אשר מתאימים לכותרת של כל פרק ופרק בספר.
  5. כשיסיים נבקש מהילד/הנער שיסביר לנו במילים שלו על כל פרק ופרק (בשלב זה נרשום לפנינו הארות אשר יוכלו לסייע לנו במהלך סדרת המפגשים).
  6. רצוי לשמור את ה"ספר" שהילד/הנער יצר בתחילת סדרת המפגשים ובתום הסדרה ליצור "ספר" נוסף (באותו האופן עם אותם "פרקים") ולהבחין, יחד עם הילד/הנער, הן בשינוי שנוצר והן "בפרקים" עליהם היה רוצה להמשיך ולעבוד.

נספח : רשימת "פרקים" :

  1. איך אני נראה? (בעיני עצמי/אחרים)
  2. איך הייתי רוצה להראות? (בעיני עצמי/אחרים)
  3. הדברים שאני מצטיין בהם?
  4. המאכלים האהובים עלי?
  5. המקום האהוב עלי בחופשות?
  6. ההישג שאני הכי גאה בו?
  7. הדברים שאני אוהב לעשות ביום גשום?
  8. הדברים שאני הכי אוהב לעשות עם המשפחה שלי?
  9. הדברים שעושים אותי עצוב?
  10. הדברים שעושים אותי מאושר?
  11. חלומות/תוכניות לעתיד?
  12. איך אני מרגיש ממש עכשיו?
  13. איך הייתי רוצה להרגיש בעתיד?
  14. איך אני מתנהג עכשיו?
  15. איך הייתי רוצה להתנהג בעתיד?
  16. תכונות שאני אוהב בעצמי?
  17. דברים שהייתי רוצה לשנות בעצמי?
  18. דברים שהייתי רוצה להשאיר בעצמי?
  19. תכונות שאני אוהב באחרים?

כמובן שרשימה זו היא בגדר המלצה. אתם מוזמנים להוסיף ולשנות בהתאם 🙂

Recent Posts

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

2 שבועות ago

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

2 חודשים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

3 חודשים ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

4 חודשים ago

איך להדריך הורים על מנת להנגיש לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה?

לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר…

4 חודשים ago

המגן – פעילות קבוצתית עבור ילדים ונוער בעת מלחמה

במשך תקופה ארוכה אנו חווים מלחמה, גם אם בעצימות שמשתנה מעת לעת המתח משפיע על…

6 חודשים ago