פעילות המיועדת למפגשים הראשונים עם הילד/הנער. נועדה לצורך היכרות מעמיקה עם עולמו הפנימי של המונחה. ומאפשרת לנו לדלות כמה שיותר מידע שיסייע לנו במהלך סדרת המפגשים.

החומרים הדרושים:

  • מספר דפי A4 אשר מהם ניצור ספרון עבור הילד/הנער. (פרוט בהמשך)
  • מספריים.
  • דבק.
  • צבעים (טושים, צבעי עפרון, פנדה, מדגישים וכו')
  • גזרי תמונות ממגזינים שונים.
  • עטים/עפרונות.
  • מחק.

 אופן הפעילות:

  1. יש להכין מבעוד מועד את הספר.

אופן הכנת הספר:

  • לוקחים מספר דפי A4 ומקפלים אותם לרבעים.
  • גוזרים ומשדכים את רבעי הדף לכדי ספר. (רצוי שיהיו כמה שיותר דפים משודכים).
  • כל 1/4 דף ישמש כפרק בספר.
  • משאירים את הדף הראשון "בספר" ריק. ובראש כל 1/4 דף (כל "פרק") רושמים את שם הפרק. (מצ"ב נספח עם רשימת "פרקים" מומלצת).
  1. לפני שניתן לילד/נער את "הספר" , נספר לו שחשוב לנו מאוד להכיר אותו טוב יותר ולשם כך הכנו לו "ספר". (נותנים לילד/לנער את "הספר").
  2. "כפי שאתה יכול לראות "הספר" כמעט ריק. מלבד כותרות אין בו כלום. אך היום אנחנו נתחיל (ואולי אף נסיים) למלא אותו.
  3. נבקש מהילד לכתוב על הדף הראשון באמצע (הדף הריק) כותרת: " הסיפור של_____ " (שם הילד). אם ירצה הוא יכול לעטר את הדף הראשון – הכריכה.
  4. לאחר מכן ננחה את הילד לפתוח את הספר ולכתוב/לצייר/להדביק משפטים/מילים/תמונות אשר מתאימים לכותרת של כל פרק ופרק בספר.
  5. כשיסיים נבקש מהילד/הנער שיסביר לנו במילים שלו על כל פרק ופרק (בשלב זה נרשום לפנינו הארות אשר יוכלו לסייע לנו במהלך סדרת המפגשים).
  6. רצוי לשמור את ה"ספר" שהילד/הנער יצר בתחילת סדרת המפגשים ובתום הסדרה ליצור "ספר" נוסף (באותו האופן עם אותם "פרקים") ולהבחין, יחד עם הילד/הנער, הן בשינוי שנוצר והן "בפרקים" עליהם היה רוצה להמשיך ולעבוד.

נספח : רשימת "פרקים" :

  1. איך אני נראה? (בעיני עצמי/אחרים)
  2. איך הייתי רוצה להראות? (בעיני עצמי/אחרים)
  3. הדברים שאני מצטיין בהם?
  4. המאכלים האהובים עלי?
  5. המקום האהוב עלי בחופשות?
  6. ההישג שאני הכי גאה בו?
  7. הדברים שאני אוהב לעשות ביום גשום?
  8. הדברים שאני הכי אוהב לעשות עם המשפחה שלי?
  9. הדברים שעושים אותי עצוב?
  10. הדברים שעושים אותי מאושר?
  11. חלומות/תוכניות לעתיד?
  12. איך אני מרגיש ממש עכשיו?
  13. איך הייתי רוצה להרגיש בעתיד?
  14. איך אני מתנהג עכשיו?
  15. איך הייתי רוצה להתנהג בעתיד?
  16. תכונות שאני אוהב בעצמי?
  17. דברים שהייתי רוצה לשנות בעצמי?
  18. דברים שהייתי רוצה להשאיר בעצמי?
  19. תכונות שאני אוהב באחרים?

כמובן שרשימה זו היא בגדר המלצה. אתם מוזמנים להוסיף ולשנות בהתאם 🙂

Recent Posts

NLP לילדים: טיפול בחרדות ופחדים

NLP לילדים: טיפול בחרדות ופחדים בעולם דינמי ועתיר גירויים, ילדים חווים מגוון רחב של אתגרים…

2 שבועות ago

"צבעי החרדה שלי" – טכניקה פרטנית להנחיית ילדים ובני נוער

בזמן האחרון אני פוגש יותר ויותר ילדים ובני נוער המתמודדים עם חרדות ותחושת חוסר שליטה.…

3 שבועות ago

טיפול בטיקים אצל ילדים בעזרת NLP ודמיון מודרך – גישה מקצועית למטפלים

טיפול בטיקים אצל ילדים בעזרת NLP ודמיון מודרך – גישה מקצועית למטפלים טיקים מוטוריים וקוליים…

4 שבועות ago

מדרג הלילה הבטוח" – פעילות פרטנית להתמודדות עם פחדים לפני השינה

בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…

2 חודשים ago

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…

3 חודשים ago

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

4 חודשים ago