אחד האתגרים באימון, הנחיה וטיפול בילדים ובני נוער הוא הקושי שהם חווים בביטוי הרגשות.
אנו פוגשים ילדים עם אוצר רגשות מצומצם שאינו מאפשר להם לבטא את עצמם ולתת מענה למצוקות שהם חווים.
כשאנו שואלים אותם באופן ישיר, שאלות סביב נושא הרגשות, ילדים רבים מתקשים לענות ונתקלים עם התשובה הנפוצה "לא יודע".
הם מצד אחד חווים את הרגשות בתוכם, אך מצד שני מתקשים לתקשר ולשתף מה עובר עליהם. מעין ניתוק בין החוויה הרגשית לבין המודעות עליה.
ניתוק זה יוצר תהום אליה מתדרדרים ילדים ובני נוער רבים, אשר מגיעים אלינו נואשים, משום שהם לא מבינים מה עובר עליהם.
הפעילות "סיפור הרגשות" נועדה להעלות למודעות, של ילדים ובני נוער, אוצר של רגשות רלוונטים לנושא עליו הגיעו לעבוד איתנו.
ומעבר לשם של הרגשות השונים להעלות למודעות את העוצמות של הרגשות שנוכחים בחייהם וההקשר ביניהם.
מטרת הטכניקה " סיפור הרגשות " :
בהצלחה 🙂
בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…
משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…
ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…
בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…
View Comments
יופי של רעיון לעבודה