כשילדים מגיעים לטיפול, במקרים רבים הם חוששים ולוקח להם זמן להיפתח , חששות אלו נובעים לרוב משום שהם לא מכירים את המטפל ומשום שזהו מצב חדש עבורם והם לא יודעים למה לצפות. לרוב, ממפגש למפגש הם נפתחים, מבינים את הדינמיקה ונרתמים לתהליך הטיפולי. מחקרים  מוכחים  כי קיים קשר בין פעילות יצירתית ומשחקים לבין התחושה של הילדים לבטא את עצמם בבטחה.

בשל כך בחרנו להציע פעילות אשר תסייע לכם, המטפלים, להסביר בפשטות על התהליך הטיפולי (כמובן שמצריך התאמה על פי הדרך הטיפולית), ולהוביל מונחים לבטא את עצמם, תוך כדי פעילות.

הפעילות המוצעת כאן, מתמקדת בשלב הראשון של ההיכרות בין מטופל למטפל וטומנת בחובה 3 מטרות:

  1. הבהרת המטרה או הקושי של המונחה, התפקידים והתהליך הטיפולי.
  2. להשתית סביבה טיפולית בטוחה ופתוחה.
  3. ללקט מידע על הילד המטופל.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

View Comments

  • דוב !
    אדם מיוחד כמוך שמפתיעה בכל פעם מחדש ,
    תודה רבה על כל רעיון שאתה בוחר לשתף בו את כולם זה לא ברור מאליו
    רעיון מדהים ישר כוח ושוב תודה על כל פיסת עדכון .

  • היי דוב, נהדר , עוד רעיון מקסים "ממוחך הקודח". קראתי ובאותו זמן גם חשתי איך הקשיים של המטופל עוברים אלי מבחינתי זה היה כמו להכיל אותו, וגם הבדיקה כל פעם ,הזכירה לי את הסקאלה, שזאת עוד אפשרות למדידה מוחשית של ההתקדמות.
    תודה, תמשיך להביא לנו רעיונות ולהפעיל את המוח שלנו.

  • אהבתי מאוד, תודה רבה דב.
    אני גם נוהגת להשתמש בקלפים החופש לעוף, המטופל בוחר 3 קלפים ומספר סיפור, לרוב זה סיפורו האישי, אני גם מאפשרת בחירת קלפים נוספים להמשך.
    כמו כן משתמשת ב"סיפור מן החיים" משחק עם מקלות ארטיק, המטופל בוחר תחום, בוחר מקל ומספר, המטופלים מאוד אוהבים את המשחק, ואפשר לדלות אינפורמציה רבה דרכו.

  • דב,
    בכל פעם מחדש אני מתרגשת מהיכולת שלך לדייק בקושי ובמציאת הפיתרון.
    כמי שכבר צברה נסיון בעבודה עם ילדים ונערים, היכולת להגדיר את הקושי ואת המטרה, תוך כדי "חיבור" למטופל, היא נקודה חשובה מאוד!!
    לפעמים, זה מגיע בצורה זורמת וכאילו "על פי הספר" ולפעמים זה נתקע..
    התקיעות איננה מגיעה מחוסר רצון לשיתוף פעולה של הילד או ההורים, אלא, מתוך סגירות או מופנמות או טראומה של הילד וכאשר מצליחים לשים את הקושי על השולחן ולמקד אותו, ההמשך כל כך הרבה יותר זורם.
    ההצעה לפעילות שהעלית כאן, היא מדהימה ואני רוצה להגיד לך שוב תודה על כל מה שאני לומדת ממך ועל כך שאתה נדיב כמו שתמיד היית.
    חיבוק ענק!
    מיכל.

  • איני מכירה אותך באופן אישי .
    מפיקה המון מהמידע שאתה משתף. אתה אדם יצירתי ומאוד מקצועי.
    יישר כח!!!
    כל מי שלומד אצלך הינו בר מזל .

Recent Posts

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

2 שבועות ago

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

2 חודשים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

3 חודשים ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

4 חודשים ago

איך להדריך הורים על מנת להנגיש לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה?

לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר…

4 חודשים ago

המגן – פעילות קבוצתית עבור ילדים ונוער בעת מלחמה

במשך תקופה ארוכה אנו חווים מלחמה, גם אם בעצימות שמשתנה מעת לעת המתח משפיע על…

6 חודשים ago