כל אדם הוא יחיד ומיוחד ביחס לאחרים. שוני יכול להתפס כמעמסה, כמקור לבושה והתבודדות או כמתנה יחודית ומיוחדת
שיש לכל אדם להעניק לקבוצות של יחידים שהוא משתייך אליהן. זה תלוי איך נבחר להסתכל על השונות.
ככל שנראה לילדינו את הערך והתרומה של השונות והיחודיות הם ילמדו לראות אותן מעלות חיוביות אשר תורמות לטובת הכלל, המוסיפות ומרחיבות את השקפת עולמם.
הפעילות הקבוצתית "כולנו אחד" באה לתת מקום ואפילו להדגיש את השוני גם בין אלו הנחשבים לדומים, ומדגישה את העושר שיש בתרומה של השונה אל הכלל.
ככל שילדינו ירבו להכיר בשונה יוכלו להרחיב את מפת עולמם, להכיר בהשקפות שונות, להבין את היחודיות שבהן, ללמוד לחלוק ולכבד את האחר וליצור תרבות שיח המכבדת את המשתתפים בה.
מטרות פעילות "כולנו אחד"
• להעלות למודעות את הדרך היחודית שבה כל אחד רואה את העולם.
• ליצור קבלה בסובלנות אל מול השונות באחר.
• לעודד שיח המאפשר דעות שונות ופתיחות להרחבת ושינוי דעות.
• ליצור גיבוש קבוצתי מהמקום של השונות וקבלת האחר.
בהצלחה 🙂
בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…
משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…
ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…
בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…