כל אחת ואחד מאיתנו מצא את עצמו במהלך חייו במצב בו היה צריך ללמוד מיומנות חדשה. אם זה במסגרת הלימודים, העבודה, בזמן הפנוי או כחלק ממיומנויות התקשורת עם הסביבה.
תהליך הלמידה הוא חלק בלתי נפרד מחיינו. אך זה לא הופך אותו לקל בהכרח… כי זה אומר שעל מנת ללמוד, עלינו להתנסות וכשאנו מתנסים בדבר חדש ישנו סיכוי, שעבור אנשים רבים, יתרחש הדבר הגרוע מכל – שנטעה. לטעות הוא חלק אינטגרלי מתהליך הלמידה. שכן בלעדי הטעויות לא היינו יכולים לקבל משוב ולשפר את הביצועים שלנו בעזרת אותן מיומנויות שאנו לומדים.
תהליך למידה זה מאד מאיים על חקלנו וניתן להתרשם מכך בקרב ילדים ובני נוער רבים אשר נמנעים מתהליך הלמידה וההתנסות בדברים חדשים בשל הפחד לטעות ולקבל ביקורת. (מה שפוגע באופן ישיר בערך ובדימוי העצמי שלהם).
פעילות "משחק של כאילו" נועדה ליצור מרחב מוגן ואוהד ללמידה, תוך כדי משוב חיובי המאפשר התפתחות ורכישת מיומנויות חדשות.
מטרת הפעילות "משחק של כאילו"
בהצלחה 🙂
בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…
משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…
ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…
בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…