בשבועות האחרונים אני עד לעליה משמעותית של פחדים וחרדות אצל ילדים ובני נוער המגיעים אלי לקליניקה.
הסיבות שונות ומגוונות: פחד ממחלות, פחד מוות, פחד להישאר לבד, חרדה לצאת מהבית ועוד..
ניתן לומר שרוב הסיבות קשורות במישרין או בעקיפין במגפת הקורונה ומכל הנובע מכך.
הולך וגדל דור של ילדים ובני נוער, הנאלצים לגדול בסביבה פחות ופחות וודאית,
ובהעדר כלים שיאפשרו להם להפוך לאקטיביים אל מול עולמם הרגשי,
הם עלולים לגדול ולהפוך לאנשים בוגרים הנתונים לחרדות.
בזמן האחרון שמתי לב, שאחד הקשיים המהותיים של אותם ילדים ובני נוער,
המגיעים אלי, הוא הקושי ליצור כימות ותיחום לפחד/חרדה שהם חווים.
אותו כימות/תיחום חשוב ביותר על מנת לקבע מצב התחלתי,
מצב יעד רצוי וכמו כן התקדמות במהלך המפגשים.
הפעילות "מיכל הפחד" נועדה לסייע לילדים ובני נוער החווים פחדים וחרדות,
לתרגם את החוויה הרגשית הלא נעימה שהם חווים – למוחשית,
באמצעות תיחום של אותו הקושי, ובכך יוכלו לכמת, באופן מוחשי ,
את ההתקדמות במהלך סדרת המפגשים.
מטרות הפעילות "מיכל הפחד"
בהצלחה 🙂
בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…
משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…
ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…
בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…