הנחיית ילדים ובני נוער

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו,

השלב הבא המתבקש הוא תיאום ציפיות. תיאום הציפיות מהווה את עמוד השדרה של התהליך אותו אנו מנהלים עם המונחה הצעיר,

כאשר הבסיס של אותו עמוד שדרה הוא הקושי שהמונחה הצעיר מבקש לעבוד עליו.

לאורך השנים פגשתי מקרים רבים שבהם לאחר תיאום ציפיות ומיקוד הקושי הספציפי שאותם ילדים ובני נוער רוצים לעבוד עליו וליצור שינוי,

לפתע חל שינוי ברצון שלהם והם מבקשים לעבוד על קושי אחר (במקום הקושי אותו הגדרנו בתאום הציפיות).

מקרים אלו עלולים לערער את המנחה/מטפל ולעלות שאלות רבות כמו: האם הקושי שהתמקדנו בו לא היה אמיתי?, מה עשיתי לא בסדר?,

האם מדובר בהתנגדות להתמקד בקושי? אולי זה יקרה שוב?, האם צריך שוב לעשות תיאום ציפיות על הקושי החדש?

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

בהצלחה!

דוב רויטמן

Recent Posts

מדרג הלילה הבטוח" – פעילות פרטנית להתמודדות עם פחדים לפני השינה

בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…

4 ימים ago

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…

חודש 1 ago

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

2 חודשים ago

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

3 חודשים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

4 חודשים ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

5 חודשים ago