הנחיית ילדים ובני נוער

כשילד/נער משנים את הקושי עליו רוצים לעבוד

כשילד או נער מגיעים אלינו לקליניקה, לאחר שיצרנו ראפור והרווחנו את האמון שלהם בנו,

השלב הבא המתבקש הוא תיאום ציפיות. תיאום הציפיות מהווה את עמוד השדרה של התהליך אותו אנו מנהלים עם המונחה הצעיר,

כאשר הבסיס של אותו עמוד שדרה הוא הקושי שהמונחה הצעיר מבקש לעבוד עליו.

לאורך השנים פגשתי מקרים רבים שבהם לאחר תיאום ציפיות ומיקוד הקושי הספציפי שאותם ילדים ובני נוער רוצים לעבוד עליו וליצור שינוי,

לפתע חל שינוי ברצון שלהם והם מבקשים לעבוד על קושי אחר (במקום הקושי אותו הגדרנו בתאום הציפיות).

מקרים אלו עלולים לערער את המנחה/מטפל ולעלות שאלות רבות כמו: האם הקושי שהתמקדנו בו לא היה אמיתי?, מה עשיתי לא בסדר?,

האם מדובר בהתנגדות להתמקד בקושי? אולי זה יקרה שוב?, האם צריך שוב לעשות תיאום ציפיות על הקושי החדש?

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

בהצלחה!

דוב רויטמן

Recent Posts

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

4 ימים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

חודש 1 ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

2 חודשים ago

איך להדריך הורים על מנת להנגיש לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה?

לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר…

3 חודשים ago

המגן – פעילות קבוצתית עבור ילדים ונוער בעת מלחמה

במשך תקופה ארוכה אנו חווים מלחמה, גם אם בעצימות שמשתנה מעת לעת המתח משפיע על…

4 חודשים ago

להעלים את המחשבות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. ילדים ובני נוער רבים סובלים ממחשבות טורדניות, במקרים רבים…

5 חודשים ago