הורים רבים פונים אלי בבקשה שאלווה את ילדיהם בהקשר לשינוי התנהגותי,
ואני מסביר להם שהתנאי לעבודה עם ילדיהם הוא שהילד יהיה מודע לאותה ההתנהגות ושיביע רצון ליצור את השינוי.
זאת משום שלמרות שאותה התנהגות לא משרתת אותם, ילדים ובני נוער רבים אינם מעוניינים ליצור שינוי בהקשר לאותה התנהגות, שכן, באופן מודע או לא מודע היא נועדה לספק להם איזשהו חסך רגשי. גם אם אותו חסך אינו מסופק על ידי אותה התנהגות, אך באותה העת אין להם דרך אחרת או כלים להתנהל באופן שנכון להם.
במקרים אלו, קיימים מספר אתגרים אשר מהווים אבני יסוד ליצירת השינוי וביניהם: היכולת לזהות את אותו החסך שההתנהגות מנסה לספק, היכולת להביא אותם למודעות שאותה התנהגות אינה מספקת את אותו החסך, היכולת למנות את המחירים, ששימור של אותה התנהגות, גובה, והיכולת להביא למודעות את האפשרות לאלטרנטיבות השונות לסיפוק אותו החסך בדרך אקולוגית לילד/נער ולסביבתו.
הטכניקה הקבוצתית, "הרצון שמסתתר מאחורי ההתנהגות", מהווה הזדמנות להעלות למודעות את נושא התנהגויות לא הולמות, בכך שהיא מאפשרת מרחב בטוח בו המשתתפים יכולים להסיר את המסכות, להתבונן לעומק בתוך עצמם ולהעלות למודעות את החסכים הרגשיים שהם מנסים לספק לעצמם על ידי ההתנהגות הלא הולמת ואת "המחיר" שהיא גובה..
מטרות הטכניקה "הרצון שמסתתר מאחורי ההתנהגות"
בהצלחה 🙂
NLP לילדים: טיפול בחרדות ופחדים בעולם דינמי ועתיר גירויים, ילדים חווים מגוון רחב של אתגרים…
בזמן האחרון אני פוגש יותר ויותר ילדים ובני נוער המתמודדים עם חרדות ותחושת חוסר שליטה.…
טיפול בטיקים אצל ילדים בעזרת NLP ודמיון מודרך – גישה מקצועית למטפלים טיקים מוטוריים וקוליים…
בשבועות האחרונים אני פוגש יותר ויותר ילדים שמתקשים להירדם – הפחדים מתגברים דווקא כשהאור כבה:…
משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…
ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…