כמנחים ומטפלים העובדים עם קבוצות חשוב לנו ליצור אינטראקציה ותקשורת פתוחה בין חברי הקבוצה, חשוב לנו לבנות אמון בין חברי הקבוצה ולא פחות חשוב, להעצים את החברים השקטים ולאפשר להם לקבל מידע שמעניין אותם והיו רוצים לקבל באמצעות משחק.(שכן הם מתביישים לשאול באופן ישיר). את הפעילות המוצעת ניתן לשחק בכל שלב התפתחותי של הקבוצה. בשלב ההתחלתי היא נועדה ליצור היכרות ראשונית בין חברי הקבוצה השונים (תחביבים, מה הם אוהבים יותר ומה פחות).

כאמור, לפעילות זו שלוש מטרות עיקריות:

  • ליצור אינטראקציה ותקשורת פתוחה בין חברי הקבוצה.
  • לבנות אמון בין חברי הקבוצה.
  • להעצים את החברים השקטים בקבוצה ולאפשר להם לקבל מידע שהיו רוצים, באמצעות המשחק.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

View Comments

  • פעילות נהדרת, פשוטה וברורה ומי לא אוהב כדור....
    למען האמת כבר "המצאתי" את הפעילות ועשיתי אותה בעבר, כמה פשוט ככה עובד!
    תודה דוב. תמשיך להעשיר אותנו ברעיונות.

  • תודה רבה דוב על התרגיל ועל התרומה להתפתחות המקצועית שלי.
    כל טוב וחג שמח
    יעל

  • רציתי רק להוסיף שחשוב להוסיף שמי שנשאל יכול לענות גם בתשובה של "אין תגובה".אין לנו שליטה על אילו שאלות יכולות לעלות וחשוב להוריד את רמת החרדה מהביישנים או מאילו שהשאלה ניחוית אצלהם כ מעט חודרנית.
    מועדים לשמחה

  • דב הפעילות מהנה ומעשית מאוד.
    עם הכדור אפשר לחבר המון פעילויות נוספות להכרות מעמיקה .
    אפשר שכל מי שמקבל את הכדור אומר שם של מאכל אהוב או תכנית טלויזיה אהובה .אפשר לומר מילים שמתחילות באות א והמשתתף הבא אומר מילה שמתחילה באות בית וכן הלאה
    אפשר להמציא אין סוף וריאציות ואפשר לבקש מהילדים להמציא משחק עם הכדור.
    תודה על ההצעות המעניינות והמהנות
    מלי אלמוג

  • משחק מעניין מאוד עם הרבה פוטנציאל לפיתוח. עם קבוצה שיש בה היכרות ארוכה אפשר להשתמש בזה כמו בטכניקה של מדריכים פנימיים שבה מהדהדים את האמרות החיוביות שלהם (לא זוכר איך היא נקראת).

  • רעיון טוב ומעוניינת לקבל וללמוד טכניקות חדשות לילדים ולמבוגרים שיעזור לי בהנחייה
    תודה
    וכל הכבוד דוב

  • תודה דוב,
    כאשר "כל הילדים עומדים סביבו במעגל וכל אחד בתורו זורק את הכדור לילד ונותן לו מחמאה" ולהוסיף שזהו למעשה תהליך הדהוד בקבוצה.

Recent Posts

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור

משבר רגשי בקרב ילדים ובני נוער בישראל 2025: כשבריאות הנפש נותרת מאחור מאת: דוב רויטמן,…

5 ימים ago

המראה הפנימית – טכניקה לחיזוק הדימוי העצמי אצל ילדים ובני נוער

ילדים ובני נוער רבים נאבקים בדימוי עצמי נמוך. הם מפרשים באופן שלילי תגובות של הסביבה,…

חודש 1 ago

הגיבור/ה השקט/ה שבי – טכניקה פרטנית לילדים ובני נוער החווים ביישנות

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…

2 חודשים ago

סיפור בשלושה צבעים – פעילות קבוצתית לבני נוער בנושא התנהגויות סיכון

בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…

3 חודשים ago

איך לעזור לילדים ובני נוער להתגבר על הביישנות – טכניקה פרטנית

ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…

4 חודשים ago

איך להדריך הורים על מנת להנגיש לילדיהם את האפשרות לקבל עזרה?

לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר…

5 חודשים ago