מידי יום אני מנחה ילדים ובני נוער רבים…
אחד הנושאים שחוזרים על עצמם, הוא הקושי להבדיל בין עובדות לפרשנות והרגשות אשר נגזרים מהן.
ילדים ובני נוער רבים שרויים בפרשנות מעוותת היוצרת רגשות שמקשים על התפקוד שלהם בתחומים רבים בחייהם.
במקרים רבים, ללמד אותם לעשות סדר ולהקנות  להם את היכולת שתסייע להם להבדיל בין פרשות לעובדות מאפשר
להם לראות את המציאות בעיניים מפוקחות יותר ולנהל את עולמם הרגשי מתוך מקום של שליטה על מחשבותיהם, רגשותיהם ותגובותיהם.

הטכניקה  “המיכל שאני” מאפשרת לילדים ובני נוער להבדיל בין עובדות לפרשנות ולזהות את הקשר בין מחשבותיהם ובין
רגשותיהם כך שיוכלו להגיב לסיטואציות בהתאם ולקחת אחריות על האופן שבו הם מגיבים לסביבה.

מטרת פעילות “המיכל שאני”

  • להבדיל בין עובדות לפרשנות.
  • להעלות למודעות את הקשר בין מחשבות לבין רגשות.
  • לזהות את הרגשות המפעילים את התגובות.
  • לקחת אחריות על תגובות בהתאם למחשבות ורגשות שמצבים שונים מעוררים.

לחץ והירשם

רוצה גישה לתוכן המלא?

בהצלחה  🙂

Recent Posts

מקור הכעס – טכניקה פרטנית ילדים ונוער

ילדים ובני נוער רבים חווים כעס, יש כאלה שמביעים את כעסם בהתקפי כעס ויש מופנמים…

2 שבועות ago

פחד וחרדה לפני השינה – טכניקה פרטנית לילדים ונוער

ילדים ובני נוער רבים חווים פחדים וחרדות לפני השינה ומאז ה-7.10 זה רק הולך וגובר.…

חודש 1 ago

המקום הבטוח למחשבות – טכניקה פרטנית ילדים ונוער

בייחוד בתקופות מאתגרות שבה המצב הבטחוני מעורער, ילדים רבים חווים חוויה של חרדת נטישה. חרדת…

3 חודשים ago

לקחת את הכוח מהמחשבות – פעילות פרטנית ילדים ונוער

הפרעה קומפולסיבית אובססיבית (OCD), חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. מחשבות אלו מכניסות ילדים ובני…

3 חודשים ago

סיפור הובלה לעבודה רגשית עם ילדים צעירים

להיטים קרובות מגיעים ילדים צעירים לקליניקה לעבוד על קשיים רגשיים שהם חווים. תחילת העבודה איתם…

4 חודשים ago

התגברות על רגשות לא נעימים – פעילות פרטנית ילדים ונוער

תקופה של מלחמה מביאה המון אי-וודאות וחששות, ילדים ובני נוער נתונים ללחץ רב ופעמים רבות…

5 חודשים ago