בזמן האחרון יוצא לי לשוחח/להיפגש עם לא מעט הורים אשר מדווחים על תקשורת לקוייה עם ילדהם. משפטים כמו : “הילד לא מקשיב לי…”, “הילדה לא עושה את מה שאני מבקשת ממנה…” חוזרים ונשנים בכל שיחה/פגישה.
מצד שני, כשאני מדבר עם ילדים על התסכול של ההורים, הם מספרים שלא מבינים מה רוצים מהם, במילים אחרות שלא מצליחים לרדת לסוף דעתם של ההורים.
מנסיוני, לרוב, הקשיים בתקשורת אצל ילדים באים לידי ביטוי: ביישום ההנחיות שהם מקבלים (בין אם בבית ובין אם בבי”ס) ו/או במתן הנחיות והוראות בצורה ברורה ובהירה.
כך שהאחריות של שיפור התקשורת מחולקת מצד אחד הילדים בשיפור ההקשבה וההבנה ומצד שני ההורים בבהירות בה הם מנותנים הנחיות לילדיהם
הפעילות טומנת בתוכה שתי מטרות:
הערה: פעילות זו מיועדת לעבודה פרטנית (מנחה מונחה). במידה ומעבירים את הפעילות לקבוצה – יש לחלק את הילדים לזוגות. מומלץ מאד לבצע פעילות זו בין הורים וילדים!
ילדים ובני נוער רבים חווים כעס, יש כאלה שמביעים את כעסם בהתקפי כעס ויש מופנמים…
ילדים ובני נוער רבים חווים פחדים וחרדות לפני השינה ומאז ה-7.10 זה רק הולך וגובר.…
בייחוד בתקופות מאתגרות שבה המצב הבטחוני מעורער, ילדים רבים חווים חוויה של חרדת נטישה. חרדת…
הפרעה קומפולסיבית אובססיבית (OCD), חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. מחשבות אלו מכניסות ילדים ובני…
להיטים קרובות מגיעים ילדים צעירים לקליניקה לעבוד על קשיים רגשיים שהם חווים. תחילת העבודה איתם…
תקופה של מלחמה מביאה המון אי-וודאות וחששות, ילדים ובני נוער נתונים ללחץ רב ופעמים רבות…