בזמן האחרון יוצא לי לשוחח/להיפגש עם לא מעט הורים אשר מדווחים על תקשורת לקוייה עם ילדהם. משפטים כמו : "הילד לא מקשיב לי…", "הילדה לא עושה את מה שאני מבקשת ממנה…" חוזרים ונשנים בכל שיחה/פגישה.
מצד שני, כשאני מדבר עם ילדים על התסכול של ההורים, הם מספרים שלא מבינים מה רוצים מהם, במילים אחרות שלא מצליחים לרדת לסוף דעתם של ההורים.
מנסיוני, לרוב, הקשיים בתקשורת אצל ילדים באים לידי ביטוי: ביישום ההנחיות שהם מקבלים (בין אם בבית ובין אם בבי"ס) ו/או במתן הנחיות והוראות בצורה ברורה ובהירה.
כך שהאחריות של שיפור התקשורת מחולקת מצד אחד הילדים בשיפור ההקשבה וההבנה ומצד שני ההורים בבהירות בה הם מנותנים הנחיות לילדיהם
הפעילות טומנת בתוכה שתי מטרות:
הערה: פעילות זו מיועדת לעבודה פרטנית (מנחה מונחה). במידה ומעבירים את הפעילות לקבוצה – יש לחלק את הילדים לזוגות. מומלץ מאד לבצע פעילות זו בין הורים וילדים!
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות – חלקם נסוגים ממצבים חברתיים, אחרים מתקשים לבטא את…
בני נוער מתמודדים לא אחת עם מצבים חברתיים מורכבים, עם צורך בשייכות, חיפוש זהות ולעיתים…
ילדים ובני נוער רבים חווים ביישנות. חלקם מתקשים ליצור אינטראקציות חברתיות ולבטא את עצמם, בעוד…
לאורך השנים מקבל יומיום שיחות מהורים המבקשים להביא את ילדיהם לקבל כלים שיסייעו להם להתגבר…
במשך תקופה ארוכה אנו חווים מלחמה, גם אם בעצימות שמשתנה מעת לעת המתח משפיע על…
חרדות ופחדים מקורן במחשבות מטלטלות עתידיות. ילדים ובני נוער רבים סובלים ממחשבות טורדניות, במקרים רבים…